2013. február 12., kedd

Vámpírgaléria: a Ventrue Tisztogató

Ezt a témát arra szánom, hogy Vampire: the Masquerade karakter-koncepciókat mutassak be. A következő sajátosságokat kell figyelembe venni minden, ebben a témában posztolt karakternél:
  • Kezdő karakterek, vagyis ennek megfelelő pontokból lettek összerakva. Ha mégsem, akkor lesz odabiggyesztve egy "elosztott TP" megjegyzés. De első körben kezdők lesznek, akik tökéletesen alkalmasak játékos karakternek, esetleg Ifjú nem-játékos karakternek, benépesíteni egy várost.
  • Csak a Vampire: the Masquerade alapkönyvet, illetve a Guide to the Camarilla (vagy adott esetben a Guide to the Sabbat) könyveket használom. (A többi nincs is meg és őszintén megmondva, nem is érdekelnek.
  • Ezek csak koncepciók, segítség képen van karakterlap mellékelve, de valódi személyiséggel már a játékosnak vagy mesélőnek kell megtöltenie őket. Ez nálam játék közben történik, nem vagyok vevő a negyven oldalas előtörténet-aberrációkra.
  • Nem vagyok híve a végtelen angst és a határtalan darkulás tobzódásának, így egy itt szereplő karakter sem a "szenvedek, hogy vámpír lettem és járom az önismeret rögös útját" nézet szerint jött létre. Ezeket a vámpírokat céllal teremtette az Atyjuk, picsogós éveiket kinőtték, de valószínűbb, hogy nem is volt nekik ilyen időszakuk.
Ezen figyelmeztetések után nézzük az elsőt:

Ventrue Tisztogató

Emberünket a klán mindenesnek, "takarítónak" öleltette be. Valami jelentéktelen Atyja van, ő magának pedig semmi klánpresztízse nincs. Meg mögötte egy befolyásos Ventrue, akinek kell valaki a saját klánjából, akire rá lehet bízni a piszkos munkát, de nem ártana, ha kicsit kikupálódna, azért ha nem teljesen azt csinálja, amit kell, akkor előtolják neki a klánjelképes sz*pórollert és mehet vele pár kört. (Néha hajnalban, úgyis bírja.)

Ha nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, nem hajlandó abba az irányba fejlődni, amibe elvárják... nos... ebben az esetben kiválóan alkalmas arra, hogy feldobják a város Hercegének, hogy valakin példát statuáljon. (Ha a Herceg Ventrue, akkor megmutathatja, hogy ő kemény, a saját klánját sem kíméli, innentől kezdve szó nem érheti a ház elejét pár évig, hogy "mer' mindig csak a Brujah kölköket ülteti a napra...". Ha nem Ventrue a Herceg, akkor a klán lekötelei, hogy dobtak neki egy koncot, akin erőt mutathat és nem utolsó Nosferatu senki.)


Emberünk halandó korában abból élt, hogy valami bűnözőnek tisztogatott (ezért van 3-as nyomozása): kitalálta, hogy kivel van a baj, megkereste és rendezte az ügyet (a védjegyévé vált, tudomisén, aranyveretes shotgun-al - Lőfegyverek 4, shotgun specializáció). Nem egy nagy verekedő, de egy tisztes gyomrost be tud verni (kézitusa 2) és jó a lábmunkája (kitérés 3). Mivel nem egy erős testalkatú valaki (erő 2), így "kompenzációként" valami bökőt is hord magánál (közelharc 2, és már mégsem zúzottat sebez, amit a halandók is testelnek). Nem egy sasszem, de azért figyelmetlennek sem mondható (Éberség 1, Észlelés 3). Tárgyalni erőből szokott, nem finomkodik (karizma 1: határozottan nem egy kedves, kellemes alak), de jó érzéke van mások befolyásolásához (manipuláció 3) és tud súlyt adni a szavainak (megfélemlítés 3). Idővel feldolgozta magát, kapott pár egyszerű takarítót maga alá, akiket megtanult hatékonyan "ösztönözni" (irányítás 2).

A munkája és az abban való sikeressége miatt figyelt föl rá egy vámpír és ajánlotta egy Öreg (Ancilla, ami kell) figyelmébe, aki úgy gondolta, hogy kinevel belőle egy Ostorozót/Korbácsot, aztán ha ügyes és tanulékony, még Főszolgabíró/Sheriff is lehet bőle egy napon.

Ölelés után elkezdték tanítgatni, mert ugye mégiscsak Ventrue. A pénzzel korábban sosem foglalkozott, de most elvárás, hogy a vagyona legyen és tudja azt menedzselni (pénzügy 1, még lósz*rra sem elég a klánban, de már kezdi érteni, hogy bankok nem csak arra jók, hogy legyen kinek tartozni), illetve viselkedni is tudni kellene (illemtan 1), mert ugyan minden sérülést felgyógyul, de a törött ujjak, kéz láb gyógyítása rengeteg kieső vér és idő - ezt saját kárán tanulta meg pár tiszteletlenség után. A számítógépekhez nem vonzódik, de belátta, hogy ha sikeres akar lenni, akkor kell ezzel foglalkoznia (számítógép 1).

Összefoglalva: Amit halandó életében csinált, abban profi, jól hozza ezt a Vértestvérek között is, de a vámpír lét finomságait, valamint a Ventrue klán rigolyáit szoknia és tanulnia kell.
 

Kis magyarázat:

Az ellenség és a mentor is tkp. a befolyásos Ventrue, aki "nevelgeti": egy kicsit segíti, de inkább szívatja, az "ami nem öl meg, az erősebbé tesz" elv alapján. Ha a játékos megfelelően játszik, akkor szépen lehet csökkenteni ezt a hátrányt. Ha nem, akkor növelni. (Ha 5 fölé menne, akkor a "pártfogója" lemond róla és megy a levesbe.)

Diszciplínákból a Szívósság nagyon jó, Uralomból 3-as szintig jól muzsikál a kapcsolódó Manipuláció és képzettségek miatt. Afölött már Karizma kell. A Jelenlét felejtős, az Karizma és Megjelenés alapú. Igyekezzen szivességet gyűjteni, hátha ráteheti a mockosz kisz mancát valami hozzá passzoló nem-klán diszciplínára.

Mit kap a játékos:
- egy erős, fizikai balhékat jó eséllyel túlélő
- komoly lehetőségekkel rendelkező, de ehhez komoly munkát igénylő
karaktert

amennyiben
- hajlandó elfogadni a játékszabályokat és azok szerint játszani
- a fejét nem csak mások fejének betörésére használni.

JÓ SZÓRAKOZÁST!


 

1 megjegyzés:

  1. Tetszik ez a bejegyzés, én is hasonló módszerrel szoktam karaktert alkotni.

    VálaszTörlés