2012. augusztus 12., vasárnap

Denebola bestiáriuma 1.


A Savage Worlds játékrendszerhez még nem találtam jól használható bestiáriumot, szörnygyűjteményt. Vannak ugyan különféle szörnykönyvek, de ezeket nem frissítették a legutóbbi (Deluxe) kiadásra. Aggodalomra azonban semmi ok, a Savage Worlds alapkönyvnek része egy nagyon jó kis  monstrous abilities - szörnyek képességei fejezet, aminek a segítségével könnyen megalkotható bármilyen szörny vagy ellenfél, ami az eszünkbe jut. Az én fő inspirációs forrásom az AD&D 2. kiadásának Szörnykönyve, valóján akármilyen játékot is játszom, ebből merítem a szöryeket.



VELMIRA, az erdei banya (dzsóker)
Velmira az Árnyak Erdejének Banyája. Jártas a misztikus tudományokban és páratlan varázserővel bír. Ennek ellenére - vagy talán épp ezért - nagyon kevesen keresik fel tanácsért, amihez az is hozzájárul, hogy szörnyű árat kér segítségéért: egy együtt töltött éjszakát a kérdezővel! A Banya rettenetes kinézetét figyelembe véve, kevesen akarják megfizetni ezt az árat. Csak kevesen tudják, hogy pontosan hol is lakik az erdőben, a többi, többé-kevésbé értelmes erdőlakó pedig annyit tud, hogy egy szörnyű vénasszony lakik az erdő mélyén, akit jobb elkerülni. A banya egy villám-sújtotta  fatörzsben ütötte fel tanyáját. Ha látogatói békével jöttek, ő maga is barátságos lesz. Hozzáállásuk függvényében Velmira akár sértetlenül útjukra is engedheti őket, de lehet, hogy ebédet főz belőlük a gyermekeinek. Mindent összevéve, a Banya a misztikus tudás egy alapvetően barátságos, de kellemetlen forrása azok számára, akik elég merészek, hogy felkeressék, megkérdezzék és megfizessék a kívánt árat.
Főjellemzők: Ügyesség d6, Intelligencia d12, Lelkierő d10, Erő d12, Egészség d10
Képzettségek: Közelharc d8, Megfélemlítés d10, Ismeret (Misztikus) d12+1, Észlelés d8, Meggyőzés d12, Varázslás d12, Gúnyolódás d10
Jellemzők: Karizma –2; Mozgás 7+d10; Védekezés 6; Toughness 7
Különlegességek:
  • Karmok: d12+d6 sebzés
  • Félelmetes külső: Bárki, aki Velmirára néz (még akkor is, ha az barátságos vele) Lelkierőt (4) kell dobjon. Ha az sikertelen, akkor dobnia kell a Rettegés Táblázaton. A Statiszták pánikba esnek.
  • Varázslatok: 30 Erő-pont (Visszatöltés: 1/15min.), Vasbőr (armor), Szemmel verés (lower trait), Másvilági kacaj (fear), Árnyékfelleg (obscure), Elmeuralom (puppet), Banyák Dühe (quickness), Mágia észlelése (detect arcane), Csontvetés (divination), Bábel Nyelve (languages)

Velmira Fiai (statiszta)
Ezeket az ogrékat Velmira hozta világra. Ők maguk képtelen mágia használatára, ám meglehetősen ellenállóak azzal szemben - ami gyakran halálos meglepetés bármely varázshasználó számára. Egyedül az anyjuk az, akinek ez semmilyen problémát nem jelent.


Főjellemzők: Ügyesség d6, Intelligencia d4, Lelkierő d6, Erő d12+3, Egészség d12
Képzettségek: Közelharc d8, Megfélemlítés d8, Észlelés d4, Hajítás d6
Jellemzők: Karizma: -2 Mozgás: 7 (d6); Védekezés: 6; Sebtűrés: 12 (1)
Felszerelés: Vastag bőrökből összeollózott hacuka (+1 páncél, torzón), méretes bunkósbot (Str+d8).
Különlegességek:
  • Méretes bunkósbot: d12+3+d8 sebzés
  • Méret +3: A Fiak jó két és fél méter magasak, vastag karokkal, lábakkal, méretes pocakkal.
  • Kaszálás: Mindenkire támadhat maga körül, ám -2 levonást kap a támadásra.
  • Velmira Fia: +4 páncél vagy bónusz mágikus támadásokkal szemben (mint a Jobb Mágiaellenállás előny). Velmira varázslatai ellen nem érvényesül.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése