Úgy gondolom, hogy ha hagyományos értelemben vett kampányt nem is
lehet megvalósítani hirtelen összehozott játékalkalmakkal, a
világra hatást nem muszáj mellőzni. Az egy alkalmas kalandok esetén
is lehet olyasmit mesélni, ahol a játékosok döntése számít –
de nem feltétlenül ők vagy a karaktereik szembesülnek ezzel, hanem a következő
csapat, aki egy ilyen véletlenszerű játékon játszik. A mesélő
kampányvilága ezáltal fejlődik, szépen-lassan a semmiből
növekszik ki valami, valami amiben a játékosok is aktív szerephez
jutnak. Ha több játék jön össze, akkor gyorsabban alakul a
világ, ha kevesebb, akkor lassabban, de alakul. Így egy későbbi
időpontban induló kampányvilág olyan történelmet kaphat, amit
játékos karakterek alakítottak, ha pedig van olyan játékos, aki
játszott korábban, neki külön öröm lehet látni a keze nyomát
a játékvilágban. Ennek az sem vethet gátat, ha a mesélő szeret
kísérletezni a különféle rendszerekkel - mint én. Ebben a formátumban a
játékosi döntések és azok következményei az érdekesek, nem
az, hogy milyen játékrendszerben játszunk.
Az utóbbi időben igyekszem a fentiek
szerint mesélni, illetve kalandot írni. Egy egyalkalmas Savage
Worlds játékban a játékosok megismerkedhettek a világ egyik
vallásával (Merkán, a Totális Kapitalizmus istene), egy másik
egyalkalmas D&D 3. kiadás játékban egy kis királyság
élőholtak elleni háborújának az utózöngéjében kaptak
szerepet. Míg az első játékban nem volt lehetőség a világ
alakítására, a másodikban már igen: két alkalmasnak szántam a
játékot, de a második alkalomra nem került sor, pedig itt dőlt
volna el, hogy a kaland központjául szolgáló végvár néhány
fontos lakójának mi lesz a sorsa. A kaland félbemaradása miatt
azonban úgy döntöttem, hogy a játékosok csapata elvérzett a
kalandon és a környék története eszerint alakul: a vár
elvesztett egy erős varázslót valamint a várkapitány helyettesét
(mindketten NJK-k) valamint a várkapitány lányát is elérte a vég. A
játékos karakterek pusztulásával a helyi gyíkember törzs
elvesztette a potenciális törzsfőjét (igen, igen, gyíkember JK
;)) illetve azt az embert, aki nyelvismerete és közvetlen
személyisége miatt biztos kapcsolat volt a törzs és a környékbeliek között
(Yi mester, a szerzetes). Biztos vagyok benne, hogy a következő
kalandom is ezen a környéken fog játszódni és a játékosok
szembesülni fognak a következményekkel. Remélem azok is köztük
lesznek, akik Harn-t és Yi mestert alakították, így nekik talán
még nagyobb élmény lesz a dolog.
És remélem, hogy mire beüt a nyár és túl leszek ezen a mozgalmas tanéven, jó tapasztalatokról számolok be ezzel a kis garázsproject-el kapcsolatban - és a szerepjátékozásra is több idő jut majd.
És remélem, hogy mire beüt a nyár és túl leszek ezen a mozgalmas tanéven, jó tapasztalatokról számolok be ezzel a kis garázsproject-el kapcsolatban - és a szerepjátékozásra is több idő jut majd.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése