Ez a cikksorozat arra hivatott, hogy az eddigi másfél évtizedes szerepjátékos pályafutásom emlékezetes karaktereinek emléket állítsak. Várható ide előtörténet, karakterlap, meg némi anekdótázás az adott karakterről vagy kampányról.
Az első cikket életem második Élő Vámpír Szerepjátékos karakterének, Idomárnak, a kétes hírű nosferatunak szentelem. Az első karakterem, egy ártatlan tremere (de tényleg, szépen tartotta a 7-es emberséget!) njk státuszban Végső Halált halt. Mivel ekkor már gyakorlatilag én szerveztem a játékot, úgy döntöttem, hogy a szokásos szervezői gyakorlattal ellentétben nem 'hatalmi központ' - jellegű karaktert hozok, hanem valami kis genyát, akit igazán lehet utálni. No, ez jól sikerült...
Idomár legfőbb jellemzője, hogy mocskosul gazdag. A vagyona bármelyik közepes képességű Kékvérűnek könnyeket csalt a szemébe. Miután letelepedett Egerben, jelentéktelen ügyekben is magához fuvaroztatta az érintett vértestvéreket, a város legdrágább és legexkluzívabb limuzinját küldve értük. A 'menedéke' a város széli Borház volt, ami közel volt a fő úthoz, de mégis egy domb takarásában, ahonnan nem hallatszottak ki az esetleges sikolyok. Maga a ház mindenféle földi jóval fel volt szerelve, a dolgozószobában felbecsülhetetlen értékűnek tűnő kiállítás fogadta a vendégeket és csak a legavatottabb szeműek vették észre a hamisítványokat. A kéróhoz még egy szépségkirálynő titkárnő is dukált. A másik jellemzője, hogy olyan bunkó, amennyire egy újgazdag köcsög csak lehet. A vagyoni különséget, mintha annak bármi jelentősége lenne az Öröklétben, mindig a többi vértestvér orra alá dörgölte, ahogy azt is, hogy mennyire inkompetensek akármiben és mennyire szerencsések, hogy ő itt lakik és hajlandó segíteni nekik.
Mindezek valószínűleg nem lettek volna hatással egy Öregre vagy tapasztalt Ancillára, de a város puhapöcső Ifijai utálták. Főként azért, mert tényleg hasznos volt. Gyakorlatilag egy mesélői segédeszköz volt, hogy ha valahol elakadnának az események, akkor rajta keresztül mozgásba lehet hozni. Ezt tudták a játékosok is, de azzal is tisztában voltak, hogy aki elmegy hozzá segítségért, annak valós időben negyed órán kell hallgatnia a pénzeszsák köcsög megalázó szónoklatát. Ez az ára a mesélői segítségnek.
A helyzet súlyosbodott, mikor a ventrue Patkány (játékos karakter), egy igazi diszkópatkány, felütötte a fejét a városban. A két jómadár elismerte a másik tevékenységét és igyekeztek nem zavarni egymás köreit. Ellenségeiket előszeretettel küldték a másikhoz, hogy az szórakozzon velük. Aki pedig mindkettőjük begyében volt, az járt a legrosszabbul: megismerkedett a nosferatu fő bevételi forrásával, egy állatpornó farmmal, ahol a humán delikvensek szenvtelen "állták a sarat" Patkány Uraloma-kezelése után, míg az állatok hangulatáról Idomár Bestia diszciplínája gondoskodott. Ügyeltek rá, hogy a farmnak vértestvér körökben híre menjen, így elég legyen megemlíteni, hogy beálljon a kellemetlen csend.
Szép időszak volt az. Bár sokan komolytalannak ítélték volna, volt egy egyfajta A Ravasz, az Agy és Két Füstölgő Puskacső és a Vámpírok hangulata, ami talán nem illik bele sokak elitista elképzelésébe erről a "komoly" játékról, de valahogy igen jól beleillett Eger kicsi és unalmas városának hangulatába. Kicsi város, kicsi tétek, kicsi gazfickók. :) (Ez úton is köszönöm az aktív szarkavarást a szépemlékű Patkány, Freddy/Esterházy és Aba Nimród karakterek játékosainak. Ők vitték a prímet a kampányban.)
Szép időszak volt az. Bár sokan komolytalannak ítélték volna, volt egy egyfajta A Ravasz, az Agy és Két Füstölgő Puskacső és a Vámpírok hangulata, ami talán nem illik bele sokak elitista elképzelésébe erről a "komoly" játékról, de valahogy igen jól beleillett Eger kicsi és unalmas városának hangulatába. Kicsi város, kicsi tétek, kicsi gazfickók. :) (Ez úton is köszönöm az aktív szarkavarást a szépemlékű Patkány, Freddy/Esterházy és Aba Nimród karakterek játékosainak. Ők vitték a prímet a kampányban.)
A karakter sorsát végül megpecsételte njk mivolta. Később kénytelen voltam behozni egy Öreg karaktert, így Idomár egy időre kikerült a képből. Később visszatért, Főszolgabíró lett (nem nagyon volt kompetens játékos, így két pozíciót viselő njk-t is vittem). Mikor abbahagytam a mesélést, úgy tűnt, hogy mindkét karaktert, az Öreget és Idomárt is elérte a Végső Halál. Hogy valójában mi történt velük? Az talán kiderül majd egy későbbi, talán soha sorra nem kerülő kampányban. Vagy ahogy mondani szoktam: majd a Naplemente Nyugdíjjas Otthonban ezt is lejátszuk! ;)
Csatolmányként a karakter előtörténete olvasható. Ha később előkerül a karakterlapja, azt is csatolom majd.
Ahh Freddy... a legtehetségesebb malkáv volt 300km sugarú körben. De azóta bővült működési területe és keményen dolgozik egy őrül démonokból álló szekta létrehozásában :D:D:D
VálaszTörlésMegjegyzés, megjegyzése: Trükkös hogy a szöveg és a háttérszín is fekete. Így nehéz rálelni a megjegyzésekre :D
VálaszTörlésMajd hegesztek valami másik háttérszínt. :)
VálaszTörlésAddig csak azok a kiválasztott kevesek láthatják a kommenteket, akik ismerik a 'kijelölés' ősi és elfeledett rituáléját! ;)
Micsoda tudás birtokosa vagyok... egyébként már más a betűszín, most már olvasható kijelölés nélkül is.
VálaszTörlés