...idén túl sok játék nem várható.
A meló és a tanulás mellett maradó időt a családra szándékozom
fordítani, így rendszeres kampányban ebben a tanévben biztosan
nem veszek részt. Ettől függetlenül, ha van egy kis megüresedett
időm és a családnak sem hiányzom, akkor szívesen játszok,
mesélek – már amennyiben sikerül két-három embert összeszedni. Fölmerülhet a kérdés, hogy ilyen
esetben mi értelme van játszani, hiszen sokak szemében a
szerepjáték lényege a folyamatos kampány. Ennek hiányában akár
társasjátékozni is lehetne, hiszen egy Rettegés Arkhamban
vagy egy Odalent is jó néhány órányi szórakozást jelent
és miven nem kampányt játszanánk, úgysem kell azzal foglalkozni,
hogy milyen hatással vannak a karakterek a világra.
Úgy gondolom, hogy ha hagyományos értelemben vett kampányt nem is
lehet megvalósítani hirtelen összehozott játékalkalmakkal, a
világra hatást nem muszáj mellőzni. Az egy alkalmas kalandok esetén
is lehet olyasmit mesélni, ahol a játékosok döntése számít –
de nem feltétlenül ők vagy a karaktereik szembesülnek ezzel, hanem a következő
csapat, aki egy ilyen véletlenszerű játékon játszik. A mesélő
kampányvilága ezáltal fejlődik, szépen-lassan a semmiből
növekszik ki valami, valami amiben a játékosok is aktív szerephez
jutnak. Ha több játék jön össze, akkor gyorsabban alakul a
világ, ha kevesebb, akkor lassabban, de alakul. Így egy későbbi
időpontban induló kampányvilág olyan történelmet kaphat, amit
játékos karakterek alakítottak, ha pedig van olyan játékos, aki
játszott korábban, neki külön öröm lehet látni a keze nyomát
a játékvilágban. Ennek az sem vethet gátat, ha a mesélő szeret
kísérletezni a különféle rendszerekkel - mint én. Ebben a formátumban a
játékosi döntések és azok következményei az érdekesek, nem
az, hogy milyen játékrendszerben játszunk.
Az utóbbi időben igyekszem a fentiek
szerint mesélni, illetve kalandot írni. Egy egyalkalmas Savage
Worlds játékban a játékosok megismerkedhettek a világ egyik
vallásával (Merkán, a Totális Kapitalizmus istene), egy másik
egyalkalmas D&D 3. kiadás játékban egy kis királyság
élőholtak elleni háborújának az utózöngéjében kaptak
szerepet. Míg az első játékban nem volt lehetőség a világ
alakítására, a másodikban már igen: két alkalmasnak szántam a
játékot, de a második alkalomra nem került sor, pedig itt dőlt
volna el, hogy a kaland központjául szolgáló végvár néhány
fontos lakójának mi lesz a sorsa. A kaland félbemaradása miatt
azonban úgy döntöttem, hogy a játékosok csapata elvérzett a
kalandon és a környék története eszerint alakul: a vár
elvesztett egy erős varázslót valamint a várkapitány helyettesét
(mindketten NJK-k) valamint a várkapitány lányát is elérte a vég. A
játékos karakterek pusztulásával a helyi gyíkember törzs
elvesztette a potenciális törzsfőjét (igen, igen, gyíkember JK
;)) illetve azt az embert, aki nyelvismerete és közvetlen
személyisége miatt biztos kapcsolat volt a törzs és a környékbeliek között
(Yi mester, a szerzetes). Biztos vagyok benne, hogy a következő
kalandom is ezen a környéken fog játszódni és a játékosok
szembesülni fognak a következményekkel. Remélem azok is köztük
lesznek, akik Harn-t és Yi mestert alakították, így nekik talán
még nagyobb élmény lesz a dolog.
És remélem, hogy mire beüt a nyár és túl leszek ezen a mozgalmas tanéven, jó tapasztalatokról számolok be ezzel a kis garázsproject-el kapcsolatban - és a szerepjátékozásra is több idő jut majd.
És remélem, hogy mire beüt a nyár és túl leszek ezen a mozgalmas tanéven, jó tapasztalatokról számolok be ezzel a kis garázsproject-el kapcsolatban - és a szerepjátékozásra is több idő jut majd.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése