2025. november 26., szerda

KéM2: Bajnok (Harcos alosztály)

 A Bajnok

A bajnokok egy általuk választott ügy elkötelezett harcosai. Ezt az elkötelezettséget egy esküvel erősítik meg, amit valamilyen felsőbb (vagy alsóbb) hatalom szentesít (szentségtelenít?). A bajnokok lehetnek egy isten hívői, de ez nem kötelező és még ha egy egyházhoz is tartoznak, gyakran csak érintőlegesen, mivel az egyházi szervezettség bürokráciája nincs a hasznukra, gyakran csak akadályozza őket a gyors és hatékony cselekvésben. A legtöbb esetben független (lovag)rendekbe tömörülnek.

Fegyverhasználat: bármilyen

Páncélhasználat: minden páncél, pajzsok

Képzettségek: 3

*Szabálykövetés: a bajnokok mindig valami stabil regulára alapozott rendbe tömörülnek, erkölcsi kódexüket mindig követik, így a jellemük minden esetben valamilyen Törvényes. Ha a bajnok megszűnik törvényesnek lenni, akkor minden bajnok képességét is elveszíti (de a HP-ját, ATB-át, mentődobásait, fegyver és páncél képzettségét megtartja). A Mesélőtől függ, hogy a megfelelő bűnbánattal visszanyerheti-e képességeit. 

*Kézrátétellel Gyógyítás: a bajnokok naponta Karizma módosító * Szint pontnyi HP -t gyógyíthatnak az érintésükkel. Nem kötelesek egyszerre felhasználni ezt a mennyiséget. Az élőholtakon a gyógyító energiát egyszerre kisütve (ami után aznap a bajnok már gyógyítani sem képes) ez az érintés sebzésként jelenik meg, az alábbiak szerint:

  •   1-2 szint: 1d8+szint
  •   3-4 szint: 2d8+szint
  •   5-6 szint: 3d8+szint
  •   7+ szint: 4d8+szint

A gonosz bajnokok az élőlényeket - kivéve önmagukat - sebzik a fenti módon, az élőholtakat és önmagukat pedig gyógyíthatják ezzel a képességgel.

*Az Eskü Oltalma: a bajnokok bármelyik mentőjükhöz használhatják a Karizma módosítójukat, amennyiben az magasabb az alapértelmezett tulajdonság módosítójuknál. 

*Varázslatok: első szinten 2 + Bölcsesség módosítónyi 0. szintű varázslatot ismernek, majd szintenként további 1 varázslatot tanulhatnak meg a pap listájáról. További varázslatok elhunyt bajnokok emlék- vagy nyughelyein, illetve a rendek központjaiban fedezhetőek föl.

*Egyéni Tapasztalat: lásd lent.

*Tulajdonságnövelés: növeld meg egyel egy tetszőleges tulajdonságodat, legfeljebb 18 -ig.


SzintHPATBSZVREFAKEEgyéb
1.d10 (max)+1+2+0+0Szabálykövetés, Kézrátétellel Gyógyítás, Az Eskü Oltalma, Varázslatok
2.+d10+2+3+0+0-
3.+d10+3+3+1+1Egyéni tapasztalat
4.+d10+4+4+1+1Tulajdonságnövelés
5.+d10+5+4+1+1-
6.+d10+6/+1+5+2+2Egyéni tapasztalat
7.+d10+7/+2+5+2+2-
8.+d10+8/+3+6+2+2Tulajdonságnövelés
9.+d10+9/+4+6+3+3Egyéni tapasztalat
10.+3+10/+5+7+3+3-
11.+3+10/+6/+1+7+3+3-
12.+3+10/+7/+2+8+4+4Tulajdonságnövelés
13.+3+10/+8/+3+8+4+4-
14.+3+10/+9/+4+9+4+4-
15.+3+10/+10/+5+9+5+5-
16.+3+10/+10/+6+10+5+5Tulajdonságnövelés
17.+3+10/+10/+7+10+5+5-
18.+3+10/+10/+8+10+6+6-
19.+3+10/+10/+9+10+6+6-
20.+3+10/+10/+10+10+6+6Tulajdonságnövelés


Szint0. szint1. szint2. szint3. szint
1.3---
2.31--
3.32--
4.42--
5.431-
6.432-
7.532-
8.5431
9.5432
10.5432
11.6443
12.6543
13.6543
14.6544
15.7554
16.7554
17.7654
18.7655
19.7655
20.7665

Az Egyéni tapasztalat képesség leírása:

Válassz egyet az alábbiakból

Ráadás képzettség: Megtanulhatsz egy új képzettséget (a teljes szinteddel)

Idegen tanulmányok: Megtanulhatsz egy, az osztályodon túli képzettséget (mintha első szintű lennél, amikor megtanulod).

Képzettség Fókusz: egy adott képzettségre +2 bónuszt kapsz

Fegyveres jártasság: Megtanulsz használni egy új fegyvercsoportot, sorban haladva a következők között:

  (1) varázsló: bot, tőr, parittya, dobótű

  (2) tolvaj: egykezes fegyverek, könnyű számszeríj, rövid íj

  (3) harcos: minden fegyver

Páncél jártasság: Megtanulsz használni egy új páncélcsoportot, sorban haladva a következők között:

  (1) könnyű vértek

  (2) közepes vértek és pajzsok

  (3) nehéz vértek

Egyszerű Mágia: Megtanulsz néhány egyszerű, de hasznos varázslatot:

  (1) Varázstrükk: 2db, 2/nap; 1. szintű: 1db, 1/nap 

  (2) Varázstrükk: 3db, 3/nap; 1. szintű 2db, 2/nap

  (3) Varázstrükk: 4db, 3/nap, 1. szintű: 2db, 2/nap, 2. szintű: 1db, 1/nap


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése