A Bajnok
A bajnokok egy általuk választott ügy elkötelezett harcosai. Ezt az elkötelezettséget egy esküvel erősítik meg, amit valamilyen felsőbb (vagy alsóbb) hatalom szentesít (szentségtelenít?). A bajnokok lehetnek egy isten hívői, de ez nem kötelező és még ha egy egyházhoz is tartoznak, gyakran csak érintőlegesen, mivel az egyházi szervezettség bürokráciája nincs a hasznukra, gyakran csak akadályozza őket a gyors és hatékony cselekvésben. A legtöbb esetben független (lovag)rendekbe tömörülnek.
Fegyverhasználat: bármilyen
Páncélhasználat: minden páncél, pajzsok
Képzettségek: 3
*Szabálykövetés: a bajnokok mindig valami stabil regulára alapozott rendbe tömörülnek, erkölcsi kódexüket mindig követik, így a jellemük minden esetben valamilyen Törvényes. Ha a bajnok megszűnik törvényesnek lenni, akkor minden bajnok képességét is elveszíti (de a HP-ját, ATB-át, mentődobásait, fegyver és páncél képzettségét megtartja). A Mesélőtől függ, hogy a megfelelő bűnbánattal visszanyerheti-e képességeit.
*Kézrátétellel Gyógyítás: a bajnokok naponta Karizma módosító * Szint pontnyi HP -t gyógyíthatnak az érintésükkel. Nem kötelesek egyszerre felhasználni ezt a mennyiséget. Az élőholtakon a gyógyító energiát egyszerre kisütve (ami után aznap a bajnok már gyógyítani sem képes) ez az érintés sebzésként jelenik meg, az alábbiak szerint:
- 1-2 szint: 1d8+szint
- 3-4 szint: 2d8+szint
- 5-6 szint: 3d8+szint
- 7+ szint: 4d8+szint
A gonosz bajnokok az élőlényeket - kivéve önmagukat - sebzik a fenti módon, az élőholtakat és önmagukat pedig gyógyíthatják ezzel a képességgel.
*Az Eskü Oltalma: a bajnokok bármelyik mentőjükhöz használhatják a Karizma módosítójukat, amennyiben az magasabb az alapértelmezett tulajdonság módosítójuknál.
*Varázslatok: első szinten 2 + Bölcsesség módosítónyi 0. szintű varázslatot ismernek, majd szintenként további 1 varázslatot tanulhatnak meg a pap listájáról. További varázslatok elhunyt bajnokok emlék- vagy nyughelyein, illetve a rendek központjaiban fedezhetőek föl.
*Egyéni Tapasztalat: lásd lent.
*Tulajdonságnövelés: növeld meg egyel egy tetszőleges tulajdonságodat, legfeljebb 18 -ig.
| Szint | HP | ATB | SZV | REF | AKE | Egyéb |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | d10 (max) | +1 | +2 | +0 | +0 | Szabálykövetés, Kézrátétellel Gyógyítás, Az Eskü Oltalma, Varázslatok |
| 2. | +d10 | +2 | +3 | +0 | +0 | - |
| 3. | +d10 | +3 | +3 | +1 | +1 | Egyéni tapasztalat |
| 4. | +d10 | +4 | +4 | +1 | +1 | Tulajdonságnövelés |
| 5. | +d10 | +5 | +4 | +1 | +1 | - |
| 6. | +d10 | +6/+1 | +5 | +2 | +2 | Egyéni tapasztalat |
| 7. | +d10 | +7/+2 | +5 | +2 | +2 | - |
| 8. | +d10 | +8/+3 | +6 | +2 | +2 | Tulajdonságnövelés |
| 9. | +d10 | +9/+4 | +6 | +3 | +3 | Egyéni tapasztalat |
| 10. | +3 | +10/+5 | +7 | +3 | +3 | - |
| 11. | +3 | +10/+6/+1 | +7 | +3 | +3 | - |
| 12. | +3 | +10/+7/+2 | +8 | +4 | +4 | Tulajdonságnövelés |
| 13. | +3 | +10/+8/+3 | +8 | +4 | +4 | - |
| 14. | +3 | +10/+9/+4 | +9 | +4 | +4 | - |
| 15. | +3 | +10/+10/+5 | +9 | +5 | +5 | - |
| 16. | +3 | +10/+10/+6 | +10 | +5 | +5 | Tulajdonságnövelés |
| 17. | +3 | +10/+10/+7 | +10 | +5 | +5 | - |
| 18. | +3 | +10/+10/+8 | +10 | +6 | +6 | - |
| 19. | +3 | +10/+10/+9 | +10 | +6 | +6 | - |
| 20. | +3 | +10/+10/+10 | +10 | +6 | +6 | Tulajdonságnövelés |
| Szint | 0. szint | 1. szint | 2. szint | 3. szint | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 3 | - | - | - | ||
| 2. | 3 | 1 | - | - | ||
| 3. | 3 | 2 | - | - | ||
| 4. | 4 | 2 | - | - | ||
| 5. | 4 | 3 | 1 | - | ||
| 6. | 4 | 3 | 2 | - | ||
| 7. | 5 | 3 | 2 | - | ||
| 8. | 5 | 4 | 3 | 1 | ||
| 9. | 5 | 4 | 3 | 2 | ||
| 10. | 5 | 4 | 3 | 2 | ||
| 11. | 6 | 4 | 4 | 3 | ||
| 12. | 6 | 5 | 4 | 3 | ||
| 13. | 6 | 5 | 4 | 3 | ||
| 14. | 6 | 5 | 4 | 4 | ||
| 15. | 7 | 5 | 5 | 4 | ||
| 16. | 7 | 5 | 5 | 4 | ||
| 17. | 7 | 6 | 5 | 4 | ||
| 18. | 7 | 6 | 5 | 5 | ||
| 19. | 7 | 6 | 5 | 5 | ||
| 20. | 7 | 6 | 6 | 5 |
Az Egyéni tapasztalat képesség leírása:
Válassz egyet az alábbiakból
Ráadás képzettség: Megtanulhatsz egy új képzettséget (a teljes szinteddel)
Idegen tanulmányok: Megtanulhatsz egy, az osztályodon túli képzettséget (mintha első szintű lennél, amikor megtanulod).
Képzettség Fókusz: egy adott képzettségre +2 bónuszt kapsz
Fegyveres jártasság: Megtanulsz használni egy új fegyvercsoportot, sorban haladva a következők között:
(1) varázsló: bot, tőr, parittya, dobótű
(2) tolvaj: egykezes fegyverek, könnyű számszeríj, rövid íj
(3) harcos: minden fegyver
Páncél jártasság: Megtanulsz használni egy új páncélcsoportot, sorban haladva a következők között:
(1) könnyű vértek
(2) közepes vértek és pajzsok
(3) nehéz vértek
Egyszerű Mágia: Megtanulsz néhány egyszerű, de hasznos varázslatot:
(1) Varázstrükk: 2db, 2/nap; 1. szintű: 1db, 1/nap
(2) Varázstrükk: 3db, 3/nap; 1. szintű 2db, 2/nap
(3) Varázstrükk: 4db, 3/nap, 1. szintű: 2db, 2/nap, 2. szintű: 1db, 1/nap
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése