2014. január 8., szerda

Paladin - Kard és Mágia változat

A paladin egy szent harcos, aki keresztes hadjáratra indult a jóság a rend nevében. Jól képzett harcos, isteni bajnok és divinikus varázshasználó egy személyben, aki fáradhatatlan harcot visel minden ellen, ami gonosz.


Harcstílus: a paladin neveltetésétől és származásától függően egy harcos, egy tengerész vagy egy íjász különlegességeivel, páncélviselési és fegyverhasználati képességeivel bír.

Áldott: a Paladin magán hordozza patrónusa áldását. Immunis minden betegségre, képes érintésével naponta [karizma módosító] x [szint] HP -t gyógyítani, illetve ugyanezt a mennyiséget élőholtak vagy gonosz külvilágiak ellen, a fegyverén keresztül sebzés-módosítóként felhasználni, valamint ha a karizma-módosítója magasabb, akkor használhatja azt a vonatkozó mentődobása tulajdonság-bónuszaként.

Élőholtak elűzése: a paladin, ugyanúgy ahogy a jó jellemű papok, képes elűzni az élőholzakat. Ha akarja egy űzést becserélhet egy +1 -es bónuszra, amit tetszőleges dobásra használhat fel. Nagyobb bónusz érdekében egyszerre több űzést is elkölthet (ha van neki).

Fegyver specializáció: a paladinok intenzív fegyveres képzést kapnak, így a fegyverforgatókhoz hasonlóan jó harcosok. Fegyverspecializáció szempontjából feleannyi szintű harcosnak számítanak, mint ahányadik szintű paladinok. A paladinok sosem mélyednek el annyira a fegyveres harcban, hogy kétszeres fegyver specializációra tegyenek szert. (Mivel még 20. szinten is csak 10. szintű harcosnak számítanak, a kétszeres specializációhoz pedig 10. szint fölötti harcosnak kellene lenni.)

Varázshasználat: a paladinok használhatnak papi varázslatokat. Ehhez a bölcsesség tulajdonságukat használják. Arról a varázslatszintről, ahol a paladinnak 0 varázslata van, csak akkor használhat varázslatot, ha a bölcsesség értéke alapján bónusz varázslatban részesül.
Varázslatlista
(A Paladinok nem tudják sem gyógyítássá, sem sebzéssé alakítani a varázslataikat.)
0.: Mágia érzékelése, Mágia olvasása, Méreg érzékelése, Fény, Élelem és víz megtisztítása
1.: Áldás, Élőholtak érzékelése, Félelem okozása (csak megfordítva), Gonosz érzékelése, Kisebb sebek gyógyítása, Szenteltvíz teremtése, Védelem a gonosztól, Védelem az elemektől
2.: Közepes sebek gyógyítása, Méreg lelassítása, Ómen, Szellemfegyver, Erő
3.: Betegség gyógyítása, Mágia megszüntetése, Súlyos sebek gyógyítása, Átok eltávolítása, Perzselő fény

Jellemmegkötés: a paladinok a Jóság és a Rend, valamint az ezeket az elveket képviselő istenek bajnokai, így csak Törvényes Jó jelleműek lehetnek. Ha a paladin nem a jellemének megfelelően cselekszik, elveszíti minden paladin képességét a fegyver specializáció kivételével és ha vissza is szerezheti patrónusa bizalmát, az csak egy különleges küldetéssel lehetséges. Ezekbe a küldetésekbe a paladin jó eséllyel belehal, de így legalább úgy végzi be földi pályafutását, hogy visszakerült istene kegyeibe. A bukott paladinok lelkére halála után örömmel vetik rá magukat az alvilág lakói, így a bűnbánatra képtelen paladinok gyakran gonosz istenségeknek ajánlva magukat keresnek menedéket a haláluk után rájuk váró szenvedés elől.

Becsületkódex: a paladin számára az istene követendő viselkedésmintát ír elő, aminek a megszegése legalább olyan súlyos bűn, mint a jellemmegkötés megszegése. A legáltalánosabb viselkedésminta a lovagi kódex követése, ám istenről-istenre lehetnek változások az előírtakban.
Paladin összesítő táblázat
Szint
TP
Támadás
Me
nt
ők
Varázslatok
Egyéb



Kit.
Ref.
Ake.
Szint: 0/1/2/3

1.

+1
+2
+0
+0
-/-/-/-
Áldott, Űzés 1/nap, Harcstílus
2.

+2
+3
+0
+0
1/0/-/-
Fegyver spec.
3.

+3
+3
+1
+1
2/0/-/-

4.

+4
+4
+1
+1
2/1/-/-

5.

+5
+4
+1
+1
2/1/-/-
Űzés 2/nap
6.

+6 / +1
+5
+2
+2
2/1/0/-
Fegyver spec.
7.

+7 / +2
+5
+2
+2
2/1/0/-

8.

+8 / +3
+6
+2
+2
2/2/1/-

9.

+9 / +4
+6
+3
+3
3/2/1/-

10.

+10 / +5
+7
+3
+3
3/2/1/0
Űzés 3/nap, F. spec.

11.

+10 / +6 / +1
+7
+3
+3
3/2/1/0

12.

+10 / +7 / +2
+8
+4
+4
3/2/2/1

13.

+10 / +8 / +3
+8
+4
+4
3/2/2/1

14.

+10 / +9 / +4
+9
+4
+4
3/3/2/1
Fegyver spec.
15.

+10 / +10 / +5
+9
+5
+5
3/3/2/1
Űzés 4/nap
16.

+10 / +10 / +6
+10
+5
+5
3/3/2/2

17.

+10 / +10 / +7
+10
+5
+5
3/3/2/2

18.

+10 / +10 / +8
+10
+6
+6
3/3/3/2
Fegyver spec.
19.

+10 / +10 / +9
+10
+6
+6
3/3/3/2

20.

+10 / +10 / +10
+10
+6
+6
3/3/3/3
Űzés 5/nap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése