Ha egy karakter elhalálozik vagy a céljai beteljesítésével elhagyja a kampányt, akkor helyette új, első szintű karaktert lehet készíteni az alábbiak szerint:
Főjellemzők
- Pontosztás: 27 pont osztható szét a PHB 13. oldalán található táblázata (ability score point cost) szerint.
- Ugyanez gyorsított eljárásban: 15, 14, 13, 12, 10, 8 (súlyozva 27 pont összesen) értékek szétdobva a főjellemzők között.
- Dobás: 4d6 – legkisebb d6; ha valaki így akar karaktert alkotni, akkor a játék előtt fussunk össze egy gyors dobálgatásra.
Fajok és kasztok
A fajok és a kasztok két csoportra vannak osztva: szokványos és ritka. A szokványos fajokból, kasztokból tetszés szerint lehet válogatni, ritka faja vagy kasztja azonban csak három karakterenként egynek lehet és akkor is vagy a faj, vagy a kaszt ritka. Ha valaki olyan karaktert szeretne, aminek a faja és a kasztja is ritka, akkor kérje el egy másik játékos „ritkasági kvótáját”.
Szokványos fajok:
- hill dwarf (dombi törpe)
- mountain dwarf (hegyi törpe)
- high elf (nemes tünde)
- wood elf (erdei tünde)
- stout halfling (pufók félszerzet)
- variant human (ember variáns)
- forest gnome (erdei gnóm)
Szokványos kasztok:
- bard (bárd)
- cleric (pap)
- druid (druida)
- fighter (harcos)
- paladin (paplovag)
- ranger (vándor)
- rogue (zsivány)
- wizard (varázsló)
- drow elf (sötét tünde)
- lightfoot halfling (könnyűléptű félszerzet)
- dragonborn (sárkányfattyú)
- rock gnome (kőgnóm)
- half-elf (féltünde)
- half-orc (félork)
- tiefling (pokolfajzat)
- barbarian (barbár)
- monk (harcos-szerzetes)
- sorcerer (mágus)
- warlock (boszorkánymester)
Megjegyzés a fajok és kasztok ritkasági besorolásához: A fajok, kasztok ritkasága nem valami „tápossági sorrend”, egyszerűen csak azt tükrözi, hogy Greyhawk világának adott részén mennyire elterjedt az a fajta karakter.
Hátterek
Minden hátteret lehet választani a PHB-ból. A kalandok egy egymáshoz lazán kapcsolódó, grófságok, báróságok, hercegségek szegélyezte, háború után leromlott vidéken fognak játszódni, központi területe egy vár és annak környéke lesz. A területhez kötöttebb hátterek ehhez kapcsolódnak (a népi hős karakterek például a környékbeli falvakban ismertek, míg a nemesek a vidék nemesei, várurai körében – és így tovább), de minden karakternél ki kell találni, hogy mi köti az adott vidékhez.
Felszerelés
A kezdő pénzek a következőképpen alakulnak:
- 5d4 = 12 arany
- 2d4x10 = 50 arany
- 3d4x10 = 70 arany
- 4d4x10 = 100 arany
- 5d4x10 = 120 arany
Ebből bármi megvehető, ami a PHB felszerelés fejezetében van és futja rá a pénzből. Több karakter vagyonát nem lehet összevonni.
Ha valaki nem akarja számolgatni a pénzt, akkor használja a kaszt és háttér adta kezdőfelszerelést.
Mütyürt (trinket) kell dobni a karakternek és kérek is hozzájuk valami hátteret, hogy mit gondol róla a karakter, miért fontos neki, stb. A mütyűr valódi származása mesélői önkény okán ettől eltérhez. :)
Különlegességek és többkasztúság
Az ember variánsok első szinten, valamint bárki a további szinteken (a különlegesség – feat – tanulás általános szabályai szerint) a következő különlegességek közül választhat:
- Athlete (atletikus)
- Actor (színész)
- Durable (szívós)
- Healer (gyógyító)
- Heavily armored (nehézvértviselet)
- Keen mind (éleselméjű)
- Lightly armored (könnyűvért-viselet)
- Linguist (nyelvész)
- Lucky (mázlista)
- Magic initiate (beavatott)
- Moderately armored (közepesvért-viselet)
- Resilient (ellenálló)
- Ritual caster (rituálismágia-használó)
- Skilled (képzett)
- Tavern brawler (kocsmai verekedés)
- Tough (edzett)
- Weapon master (fegyvermester)
Minden más különlegesség megtanulásához mestert kell keríteni. A játék kezdetén a karakterek nem ismernek egyetlen mestert sem, aki tanítana nekik különlegességet. A tanulás szabadidős tevékenység (downtime activity), időbe és pénzbe kerül a tanulónak és időbe az oktatónak.
Új kaszt kitanulása szintén szabadidős tevékenység, amihez oktató szükséges. Mindkettőjüknek idő, a tanulónak pénz is.
Vallások
Kiindulásnak jók lesznek az általános (D&D3E) istenek, akik a következők:
- Boccob, god of magic, arcane knowledge, balance and foresight
- Corellon Larethian, god of elves, magic, music, and arts
- Garl Glittergold, god of gnomes, humor, and gemcutting
- Gruumsh, god of orcs
- Moradin, god of dwarves
- Nerull, god of death, darkness, murder and the underworld
- Pelor, god of sun, light, strength and healing.
- Yondalla, goddess of halflings
- Ehlonna, goddess of forests, woodlands, flora & fauna, and fertility
- Erythnul, god of hate, envy, malice, panic, ugliness, and slaughter
- Fharlanghn, god of horizons, distance, travel, and roads
- Heironeous, god of chivalry, justice, honor, war, daring, and valor
- Hextor, god of war, discord, massacres, conflict, fitness, and tyranny
- Kord, god of athletics, sports, brawling, strength, and courage
- Obad-Hai, god of nature, woodlands, freedom, hunting, and beasts
- Olidammara, god of music, revels, wine, rogues, humor, and tricks
- Saint Cuthbert, god of common sense, wisdom, zeal, honesty, truth, and discipline
- Wee Jas, goddess of magic, death, vanity, and law
- Vecna, god of destructive and evil secrets
Van még bőven istenség Greyhawk-on, aki a fentiektől eltérőt szeretne, az önszorgalomból nézzen utánna (például itt: https://en.wikipedia.org/wiki/Greyhawk_deities) és kérdezzen rá, hogy lehet-e.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése