A paladin egy szent harcos, aki keresztes hadjáratra indult a jóság a rend nevében. Jól képzett harcos, isteni bajnok és divinikus varázshasználó egy személyben, aki fáradhatatlan harcot visel minden ellen, ami gonosz.
Harcstílus: a paladin neveltetésétől és származásától függően egy harcos, egy tengerész vagy egy íjász különlegességeivel, páncélviselési és fegyverhasználati képességeivel bír.
Áldott: a Paladin magán hordozza patrónusa áldását. Immunis minden betegségre, képes érintésével naponta [karizma módosító] x [szint] HP -t gyógyítani, illetve ugyanezt a mennyiséget élőholtak vagy gonosz külvilágiak ellen, a fegyverén keresztül sebzés-módosítóként felhasználni, valamint ha a karizma-módosítója magasabb, akkor használhatja azt a vonatkozó mentődobása tulajdonság-bónuszaként.
Élőholtak elűzése: a paladin, ugyanúgy ahogy a jó jellemű papok, képes elűzni az élőholzakat. Ha akarja egy űzést becserélhet egy +1 -es bónuszra, amit tetszőleges dobásra használhat fel. Nagyobb bónusz érdekében egyszerre több űzést is elkölthet (ha van neki).
Fegyver specializáció: a paladinok intenzív fegyveres képzést kapnak, így a fegyverforgatókhoz hasonlóan jó harcosok. Fegyverspecializáció szempontjából feleannyi szintű harcosnak számítanak, mint ahányadik szintű paladinok. A paladinok sosem mélyednek el annyira a fegyveres harcban, hogy kétszeres fegyver specializációra tegyenek szert. (Mivel még 20. szinten is csak 10. szintű harcosnak számítanak, a kétszeres specializációhoz pedig 10. szint fölötti harcosnak kellene lenni.)
Varázshasználat: a paladinok használhatnak papi varázslatokat. Ehhez a bölcsesség tulajdonságukat használják. Arról a varázslatszintről, ahol a paladinnak 0 varázslata van, csak akkor használhat varázslatot, ha a bölcsesség értéke alapján bónusz varázslatban részesül.
Varázslatlista
(A Paladinok nem tudják sem gyógyítássá, sem sebzéssé alakítani a varázslataikat.)
0.: Mágia érzékelése, Mágia olvasása, Méreg érzékelése, Fény, Élelem és víz megtisztítása
1.: Áldás, Élőholtak érzékelése, Félelem okozása (csak megfordítva), Gonosz érzékelése, Kisebb sebek gyógyítása, Szenteltvíz teremtése, Védelem a gonosztól, Védelem az elemektől
2.: Közepes sebek gyógyítása, Méreg lelassítása, Ómen, Szellemfegyver, Erő
3.: Betegség gyógyítása, Mágia megszüntetése, Súlyos sebek gyógyítása, Átok eltávolítása, Perzselő fény
Jellemmegkötés: a paladinok a Jóság és a Rend, valamint az ezeket az elveket képviselő istenek bajnokai, így csak Törvényes Jó jelleműek lehetnek. Ha a paladin nem a jellemének megfelelően cselekszik, elveszíti minden paladin képességét a fegyver specializáció kivételével és ha vissza is szerezheti patrónusa bizalmát, az csak egy különleges küldetéssel lehetséges. Ezekbe a küldetésekbe a paladin jó eséllyel belehal, de így legalább úgy végzi be földi pályafutását, hogy visszakerült istene kegyeibe. A bukott paladinok lelkére halála után örömmel vetik rá magukat az alvilág lakói, így a bűnbánatra képtelen paladinok gyakran gonosz istenségeknek ajánlva magukat keresnek menedéket a haláluk után rájuk váró szenvedés elől.
Becsületkódex: a paladin számára az istene követendő viselkedésmintát ír elő, aminek a megszegése legalább olyan súlyos bűn, mint a jellemmegkötés megszegése. A legáltalánosabb viselkedésminta a lovagi kódex követése, ám istenről-istenre lehetnek változások az előírtakban.
Paladin összesítő táblázat
Szint
|
TP
|
Támadás
|
Me
|
nt
|
ők
|
Varázslatok
|
Egyéb
|
Kit.
|
Ref.
|
Ake.
|
Szint: 0/1/2/3
| ||||
1.
|
+1
|
+2
|
+0
|
+0
|
-/-/-/-
|
Áldott, Űzés 1/nap, Harcstílus
| |
2.
|
+2
|
+3
|
+0
|
+0
|
1/0/-/-
|
Fegyver spec.
| |
3.
|
+3
|
+3
|
+1
|
+1
|
2/0/-/-
| ||
4.
|
+4
|
+4
|
+1
|
+1
|
2/1/-/-
| ||
5.
|
+5
|
+4
|
+1
|
+1
|
2/1/-/-
|
Űzés 2/nap
| |
6.
|
+6 / +1
|
+5
|
+2
|
+2
|
2/1/0/-
|
Fegyver spec.
| |
7.
|
+7 / +2
|
+5
|
+2
|
+2
|
2/1/0/-
| ||
8.
|
+8 / +3
|
+6
|
+2
|
+2
|
2/2/1/-
| ||
9.
|
+9 / +4
|
+6
|
+3
|
+3
|
3/2/1/-
| ||
10.
|
+10 / +5
|
+7
|
+3
|
+3
|
3/2/1/0
|
Űzés 3/nap, F. spec.
| |
11.
|
+10 / +6 / +1
|
+7
|
+3
|
+3
|
3/2/1/0
| ||
12.
|
+10 / +7 / +2
|
+8
|
+4
|
+4
|
3/2/2/1
| ||
13.
|
+10 / +8 / +3
|
+8
|
+4
|
+4
|
3/2/2/1
| ||
14.
|
+10 / +9 / +4
|
+9
|
+4
|
+4
|
3/3/2/1
|
Fegyver spec.
| |
15.
|
+10 / +10 / +5
|
+9
|
+5
|
+5
|
3/3/2/1
|
Űzés 4/nap
| |
16.
|
+10 / +10 / +6
|
+10
|
+5
|
+5
|
3/3/2/2
| ||
17.
|
+10 / +10 / +7
|
+10
|
+5
|
+5
|
3/3/2/2
| ||
18.
|
+10 / +10 / +8
|
+10
|
+6
|
+6
|
3/3/3/2
|
Fegyver spec.
| |
19.
|
+10 / +10 / +9
|
+10
|
+6
|
+6
|
3/3/3/2
| ||
20.
|
+10 / +10 / +10
|
+10
|
+6
|
+6
|
3/3/3/3
|
Űzés 5/nap
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése