Rövid összefoglalók a denebolai kampány eddigi történéseiről. Az arány nem túl jó: másfél év, 8 játékalkalom. Ilyen az élet...
Összefoglalók a tovább után.
[D&D3 (1.)] Az Elrabolt
Kisasszony
Két kalandozó, Yi mester, a
szerzetes, és egy megjegyezhetetlen nevű gyíkember vándor Kilián várúr elrabolt
lányát próbálta megmenteni, sikertelenül. A lány egy félresikerült varázslata
egy mágikus kaput aktivált, ami beszippantotta őt, a bátor kalandozók pedig
utána indultak. Egy ismeretlen helyen lévő trópusi szigetre jutottak, ahol Yi
mester, a gyíkember, a várúr félel varázsló barátja és a várnagy halálukat
lelték, Linda pedig az itt élő törzs fogságába került.
[SW (1.)] Az Erdei Banya
A karakterek elkészítése után Rúfusz
és Klex felkeresték az Erdei Banyát, hogy segítsen egy eltűnt parasztlány
nyomára bukkanni. Néhány erdei harcon kívül más attrocitás nem érte őket. A
Banya rút volt, mint a veszedelem, de Rúfusznak sikerült a „kedvében járnia”
így az segített a csapaton. A banya fiai, látszólag ogrék, először
bizalmatlanok voltak, de mikor látták, hogy az emberek jó szívvel viseltetnek a
„Mama” iránt, ők is beszédesebbek lettek – már ami az intellektusukból tellett.
[SW (2.)] Az Elrabolt
Parasztlány + Az Elrabolt Kisasszony vége
A csapat kiegészült Félix
lovaggal és Skorpió Simonnal, a mesterlövésszel, így már négyesben indultak a
Banya által megjelölt helyre, egy régi temetkezési helyre, ami az Árnyas-erdő
és a Végtelen-mocsár találkozásánál van. Itt legyőztek egy csapat hobgoblin
zsoldost, akik egy tolvajbandát védtek. Mint kiderült a tolvajok rabolták el a
parasztlányt, mivel a főnökük, bizonyos Xantar, azt mondta nekik, hogy a
parasztlány a kulcs egy itt található ősi kincseskamrához. A kalandozók
támadása azonban megzavarta a tolvajokat a lány pedig bemenekült a zárt
terembe, aminek az ajtaját valóban csak ő nyithatta. A csapat végül bejutott
egy, Rúfusz által korábban elkunyerált medállal, bent megtalálták a lányt,
illetve sikerült megállapodni a sírkamra élőholt és fa-humorú őrzőjével, hogy
Rúfusz a medálért cserébe választhat egyet az itt lévő kincsekből, illetve a
parasztlány kihoz nekik egy teleport-tekercset, hogy a Kisasszony után
mehessenek.
Így is tettek, a Banyától kapott
mentális kép alapján Rúfusz egy trópusi szigetre, egy kihunyt vulkán belsejébe
teleportálta a csapatot. Itt valamiféle bennszülött kultusz tartotta fogva a
Kisasszonyt, akik egy óriási fekete gömböt imádtak istenükként. A kalandozók
nehéz, minden tartalékukat felemésztő küzdelemben végül felülkerekedtek a
bennszülötteken és a sámánjukon (szerencsére a berévült dobosokat nem
bántották, így a törzs nagy része révületben táncolva-énekelve töltötte a
harcot) majd a lányt kiszabadítva elmenekültek egy félreeső barlangba, ahol a
mágikus tehetséggel rendelkező Linda egy inaktív Kaput talált. Ezt működésbe
hozva menekültek el – ki tudja honnan ki tudja hová?
[SW (3.)] Az Izzó Fém Városa
A Linda által működésbe hozott
Kapu egy másik síkra, pontosabban egy síkok közötti félsíkra, egy „zsebsíkra”
vitte a kalandozókat, ami az Izzó Fém Városa nevet viselte és egy halhatatlan
tűzóriás uralta. A város tulajdonképpen egy síkok közti kereszteződés, így
mindenféle lény és elképzelhetetlen árucikkek fordulnak itt meg. A csapat
azonban nem élvezhette ezt ki, a város elviselhetetlenül forró kipárolgásától
elgyengülve a helyi városőrök – egy csapat szalamandra és pokolkutya vérebeik –
fogságába kerültek és rövid úton az arénában találták magukat.
Itt selejtezőként tucatnyi
veszett pokolkutyát kellett legyőzniük, hogy az arénamesternek bizonyítsák
képességeiket. A harc után megtudták, hogy a gladiátor-játékok fődíja, hogy a
Halhatatlan Nagyúr teljesíti a győztes(ek) egy kívánságát. Mivel más kiút nem
látszott, a csapat elfogadta, hogy az életük mellett a szabadulásukért is
harcolnak.
Ellenfeleik sorban a következők
voltak: a Csigák Királya, egy háznyi méretű, savköpő óriás csiga, egy minotaurusz
berzerker és egy pszionista sáskaember harcos. Többnyire – kivéve a
minotauruszt – kemény küzdelmek után győzelmet arattak, a Halhatatlan Nagyúr
pedig állta a szavát és hazajutatta őket a saját síkjukra.
[SW (4.)] Koshura, a Világ
Kikötője, 1. rész
A csapatot egy kereskedő bérelte
fel, hogy kísérjék el a Végtelen Mocsáron túlra, Koshura városába, amit a Világ
Kikötőjeként is ismernek. Korábban szárnyra kapott a hír, hogy egy barlangi
troll és rablóbandája fosztogatja a karavánokat, tevékenységi területük pedig
még Mocsárvárhoz tartozik, így a várúr rögtön meg is bízta Félix lovagot az ügy
rendezésével. Lánya, Linda, kapott az alkalmon és egy listát adott nekik, hogy
mit hozzanak a városból.
Az út eseménytelenül telt, ám
kiszámítható módon a troll és a bandája lecsapott. Félix és társai azonban
várták őket, így bandavezér goblin társainak csata közbeni orvtámadása ellenéri
is győzedelmeskedtek, bár a kereskedő embereit megtizedelte az összecsapás. Ez
után gond nélkül elértek Koshurába.
Itt mindannyian különféle
galibákba keveredtek: Rúfusz a helyi Merkán-templommal, Simon a városőrökkel,
Félix pedig egy, a városban vendégségben lévő nemes úrral került összetűzésbe.
A játékülés maradék részében ezekből a slamasztikákból igyekeztek kimászni és
szokni a nagyvárosi életformát, elvárt viselkedést. Bár nagyrészt sikerrel
jártak, egyértelművé vált, hogy a nemes úrral még lesz dolguk.
[SW (5.)] Koshura, a Világ
Kikötője, 2. rész
Hamar kiderült, hogy - Rúfusz
szerencsétlenkedését leszámítva – minden bajuk valahol Srág Nagyúrhoz, a vendég
nemeshez köthető. Nyomoztak erre, próbálkoztak arra, és végül kiderült, hogy az
említett uraság egy varázsló, aki azért érkezett a városba, hogy megszerezze az
egyik alapító család sírkamrájából az ősük urnáját, majd annak szellemét
megidézve tudásának birtokába jusson. Bár ezt az általa felbérelt emberek
alapvetően elbaltázták, haragjának fókuszába a semmiről sem tehető kalandozók
kerültek, akik végül kapva-kaptak az alkalmon, mikor az érintett városi
hatalmasság felkereste őket és pénzt valamint egy „zavartalan” éjszakát kínált
nekik, csak a végére Srág Nagyúrnak nagyon ne legyen jó. A varázsló és testőre
kemény diónak bizonyult, Srág testtelenné válva kis híján meglépett, de végül
Klex halálrúnás pengéje véget vetett földi pályafutásának.
[SW (6.)] A Démoni Dalnok
A csapat visszatért Mocsárvárba,
ahol az élettől pezsgő nagyváros után szokatlan volt számukra a félig-meddig
üresen álló vár. Beköszöntött a tél is, ami végképp pihenőre kárhoztatta a
kalandozókat. Hamarosan azonban mégis ki kellett mozdulniuk a kandalló mellől.
Amanda nővér, Erazmusz mocsárvári papnője a segítségüket kérte, ugyanis
szokatlanul nagy gyerekhalandóságot tapasztalt. A partira bízta a feladatot,
hogy körbejárják az erdőben lévő favágó tanyákat és kis falvakat,
bizonyosodjanak meg róla, hogy csak a tél az oka, nem más. A kalandozók végül
nyomra bukkantak: egy vándor énekes nyomán hullanak a gyermekek a vidéken. Az
egyik faluban a helyi vadász, egy nyugalmazott felderítő a király seregéből,
segítségével beérték a dalnokot. Addigra a hátrahagyott nyomaiból rájöttek,
hogy valamiféle démonikus szertartást hajt végre. Mikor utolérték, idejük sem
volt szembesíteni tetteivel, a dalnok és démoni szolgái – eltorzult testű
gyermekek – rögtön nekik ugrottak. A csatát a dalnok mágikus trükkjei ellenére
szerencsésen megnyerték. Megköszönték a vadász segítségét, aki még segített
neki a lehető leggyorsabban visszatalálni a várba, ahol beszámoltak a papnőnek
a történtekről – és végre megmelegedhettek a kandalló mellett, egy kis forralt
bort iszogatva.
[SW (7.)] Anton futása
A tél továbbra sem telt
eseménytelenül kalandozóink számára. Épphogy felmelegítették fagyott lábujjaikat
a vár kocsmájában, szembe találták magukat egy feldúlt és ideges, sört vedelő
Amanda nővérrel. Jó helyzetfelismerő képességgel a csapat rábeszélte, hogy
inkább a templom csöndes zugában ossza meg velük, hogy mi bántja.
Kiderült, hogy Anton, az egyik
beosztott papja, akit a csapat is ismer, rábukkant egy elfeldett Erazmusz
nagytemplom nyomára és végtelen lelkesedésében elindult vissza a téli mocsáron
keresztül előkészíteni egy expedíciót. A papnőt azonban erős balsejtelem
gyötörte ezzel kapcsolatban és szeretett volna a vár néhány katonájával elő
menni, a várúr azonban nem akarta kockáztatni az emberei életét és várának
papját sem engedte.
A jótét lélek kalandozók
felajánlották a segítségüket és hogy legalább a felderítők vezetőjét
kikunyizzák az uraságtól, hogy nem legyenek teljesen elveszettek. Végül ezt el
is érték, cserébe azért, hogy Félix lovag a nyári lovagi tornán, a fővárosban,
a várúr feleségének tiszteletére fog sorompóba állni. Bepróbálkoztak a várúr
lányánál, a varázslóságban egyre jobban elmélyedő, kalandor-kedvű Lindánál,
akinek nem kellett kétszer mondani, hogy csatlakozzon.
A mocsárban a balsors összehozta
a csapatot a Kőbőr-fivérekkel, egy mocsári troll párossal, akik csaknem a
kalandozók végét jelentették (és lefelezték Félix zsoldosait). A nehezen
kivívott győzelem után újabb néhány napi út után dulakodás nyomaira bukkantak,
amiből Szavellisz, az elf felderítő megállapította, hogy gnollok raboltak el
valakit rövid küzdelem után. Itt térült meg igazán az elf kikérése, ugyanis az
ő vezetésével gyorsan és épségben vágtak át a mocsáron, kevesebb, mint egy nap
alatt elértek egy régi, lepusztult lakótornyot.
Az itt lakó gnoll szekta (élükön
egy varázshasználóval, néhány gnoll kultistával és élőholt csontvázzal
kiegészülve) kifüstölése után Anton –t is meglelték, szerencsére még épségben,
és Amanda örömére visszatértek Mocsárvárba.
A parti zsákmánya a szektavezető
koponyás botja és egy, sötét mágiával foglalkozó könyv. Mindkettőt Linda vette
magához.
Úgy tűnik végre életre kelt a
mágia Félix családi kardjában és a templomban porosodó lomok között Amanda
nővér Skorpió Simon számára is talált valami érdekeset.
"a szektavezető koponyás botja és egy, sötét mágiával foglalkozó könyv. Mindkettőt Linda vette magához." - Mintha utalás lenne a következő epizódokra. :D
VálaszTörlésNope, Pisti "rerollolt" varázslóra, gondoltam dobok neki valamit, úgy is szereti az ilyen koponyás mókákat. Sajnos azonban nem tudott jönni, mert a gyerekek megbetegedtek. A partiból (OPete, KGabi) senkinek sem kellett, de ugyen loot a dungeon-ban nem maradhat, így az egyetlen erőpontokkal rendelkező njk behúzta a cuccot.
VálaszTörlés(A harmadik tárgyat, a Holtak Köpönyegét a gnoll varázshasználó hullájával együtt elégették. :))